München, Deutschland |
E-mail: info@ua-schule.de Вівторок, 19.03.2024, 10:11 |
Українська Суботня Школа
м. Мюнхен |
|
Вітаю Вас Гість |
|
Оцінювання знаньОцінювання мовленнєвої компетентності учнів І. Аудіювання (слухання розуміння) Оцінюється здатність учнів сприймати на слух незнайоме за змістом висловлювання з одного прослуховування: розуміти мету висловлювання; фактичний зміст; причиннонаслідкові зв’язки; тему й основну думку висловлювання; виражальнозображувальні засоби прослуханого тексту; давати оцінку прослуханому. II. Читання Читання вголос Оцінюється здатність учнів: – демонструвати певний рівень розуміння прочитаного; – виявляти вміння читати з достатньою швидкістю, плавно, з гарною дикцією, відповідно до орфоепічних та інтонаційних норм; – виражати за допомогою темпу, тембру, гучності читання особливості змісту, стилю, авторський задум; – пристосовувати читання до особливостей слухачів (ступеня підготовки, зацікавленості певною темою тощо); – емоційно реагувати на прочитане; – знаходити в тексті незнайомі слова. Читання мовчки Оцінюється здатність учнів: – читати незнайомий текст із належною швидкістю; – розуміти й запам’ятовувати після одного прочитання фактичний зміст; – визначати причиннонаслідкові зв’язки між частинами тексту; – відрізняти тему й ідею (основну думку) висловлювання; – спостерігати й виявляти ті засоби, за допомогою яких автор досягає мети; – знаходити в тексті незнайомі слова; – демонструвати різні види читання. III. Говоріння й письмо (діалогічне та монологічне мовлення) Діалогічне мовлення Оцінюється здатність учнів: ініціювати комунікативну взаємодію; налагоджувати й підтримувати міжособистісну комунікацію; адекватно реагувати на співрозмовника; демонструвати певний рівень обізнаності з теми, що обговорюється; висловлювати особисту позицію щодо теми, яка обговорюється; добирати аргументи на підтвердження власної позиції; здійснювати адекватний добір мовновиражальних засобів; формулювати різні запитання й давати розгорнуту відповідь; у виборі рішень керуватися системою цінностей, схвалених суспільством; володіти типами мовленнєвої діяльності; відчувати стан співрозмовника; організовувати конструктивне розв’язання конфліктних ситуацій; користуватися прийомами стимулювання й підтримування розмови; дотримуватися теми спілкування; дотримуватися норм літературної мови; демонструвати певний рівень вправності у процесі діалогу (стислість, логічність, виразність, доречність, винахідливість тощо). Монологічне мовлення Говоріння (усні переказ і твір); письмо (письмові переказ і твір) Оцінюється здатність учнів: виявляти обізнаність із теми, що розкривається (усно чи письмово); здобувати потрібну інформацію в різноманітних джерелах для створення власних усних і письмових висловлювань; будувати висловлювання певного обсягу, типу й стилю, добираючи й упорядковуючи необхідний для реалізації задуму матеріал (епізод із власного життєвого досвіду, прочитаний або прослуханий текст, епізод із кінофільму, сприйнятий (побачений чи почутий) твір мистецтва, розповідь іншої людини тощо) і використовуючи мовні засоби оформлення; продукувати чітке, плавне, зв’язне мовлення з ефективною логічною структурою, що допомагає слухачеві сприйняти й запам’ятати почуте; будувати композиційно й змістовно завершене висловлювання; ураховувати мету спілкування, адресата мовлення; формулювати основну думку висловлювання; розкривати тему висловлювання тощо. Під час оцінювання усного монологічного мовлення враховуються також такі аспекти: здатність дотримуватися культури мовлення й правил спілкування з урахуванням мовленнєвих ситуацій; виявляти певний рівень творчої діяльності; вільно й невимушено триматися перед слухачами, підтримувати з ними зоровий контакт; доцільно й ефективно використовувати позамовні засоби (постава, міміка, жести). ІV. Оцінювання знань з мови й мовних умінь Перевірці підлягають уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила і словникові слова, визначені для запам'ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; належним чином оформлювати роботу. Основною формою контролю за рівнем сформованості в учнів правописної компетентності є контрольний диктант. Матеріалом є текст, доступний для учнів певного класу. Контрольна перевірка з української мови здійснюється фронтально та індивідуально. Фронтально оцінюються: аудіювання, читання мовчки, диктант, письмовий переказ і письмовий твір, мовні знання й уміння. Індивідуально оцінюються: говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос. Для цих видів діяльності не відводять окремого уроку. Результати оцінювання виставляють у колонку без дати й ураховують у найближчу тематичну. Повторне оцінювання всіх видів мовленнєвої діяльності не проводять. |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Створити безкоштовний сайт на uCoz |